morbus

Morbus Bechterew

Hold med målrettet træning til Morbus Bechterew patienter

For dig med diagnosen MB Bechterew.

Vi udarbejder træningen i samarbejde med dig og afpasser den efter din helbredstilstand, smerter, sygdomsaktivitet og stivhed i rygsøjlen. Konditions- og styrketræning indgår i træningen for at forebygge hjertekarsygdomme.

Inden opstart på hold, vil du under en individuel konsultation blive grundigt undersøgt og testet med henblik på at tilpasse træningen, specifikt til dig. Herefter vil du jævnligt blive retestet med henblik på at evaluere fremskridt, samt videre planlægning af træningsforløb.

Ud over holdtræning og test vil du modtage råd og vejledning om hjemmeøvelser og fritidsaktiviteter

Formålet med træningen afhænger af hvor du er i dit sygdomsforløb.

Til dig der lige har fået stillet diagnosen eller ikke oplever synderlig smerte og stivhed, handler det om at forebygge, med regelmæssig træning.

Hvis du er begyndt at opleve stivhed, men ikke har de store smerter, handler det om at forbedre din bevægelighed gennem målrettet træning.

For dig med en del smerter, men god smidighed, handler det om at bevare smidigheden og funktionen ved hjælp af lempelige øvelser.

Endelig handler det om, for dig med mange smerter og megen stivhed om at bevare funktionen gennem tilpassede øvelser.